In augustus jl. heeft Tellus het PREZO gouden keurmerk voor de thuiszorg behaald. Wij zijn blij met het resultaat en trots op onze medewerkers, die elke dag voor onze thuiszorgcliënten het verschil maken.
Wat werd er getoetst?
Tijdens de audits is uitgebreid gekeken naar persoonsgerichte zorg, cliëntveiligheid en de manier waarop we met bewoners, cliënten en hun familieleden communiceren en hoe wij hen informeren.
Het thuiszorgteam van Tellus krijgt grote complimenten over persoonsgerichte zorg, aandacht voor elkaar en op het gebied van gastvrijheid.
Wat is het PREZO gouden keurmerk?
De PREZO gouden keurmerken worden verleend door Perspekt. De auditoren van Perspekt voeren de audits uit op basis van het kwaliteitsmodel PREZO: een afkorting van PREstaties in de ZOrg. Dit kwaliteitsmodel toetst op welke wijze zorgorganisaties persoonsgerichte zorg verlenen en of ze continu een lerende organisatie zijn. Het gaat hierbij niet om protocollen en richtlijnen, maar of bewoners en klanten én hun mantelzorgers goede zorg- en dienstverlening ervaren. Voelen bewoners zich thuis? Voelen ze zich gehoord? Ervaren zij dat ze (met hulp) hun eigen keuzes kunnen maken? Middels een onafhankelijke audit door Perspekt kan het PREZO keurmerk worden behaald.
Tellus is trots
De zorg en dienstverlening van de thuiszorg van Tellus is in juni onderworpen aan een audit door Perspekt, van thuiszorg tot thuisbegeleiding. Alleen wanneer een organisatie op álle fronten goed scoort, komt deze in aanmerking voor het gouden PREZO-keurmerk. Perspekt concludeert dat het ‘goed leven’ op allerlei fronten aanwezig is bij de thuiszorg van Tellus. De zorg is persoonsgericht en belevingsgericht. Het sluit aan bij de leefwereld van onze cliënten.
Meer weten over de certificering van de thuiszorg van Tellus? Bekijk hieronder de video.
Wat werd er getoetst?
Tijdens de audits is uitgebreid gekeken naar persoonsgerichte zorg, cliëntveiligheid en de manier waarop we met bewoners, cliënten en hun familieleden communiceren en hoe wij hen informeren.
Het thuiszorgteam van Tellus krijgt grote complimenten over persoonsgerichte zorg, aandacht voor elkaar en op het gebied van gastvrijheid.
Wat is het PREZO gouden keurmerk?
De PREZO gouden keurmerken worden verleend door Perspekt. De auditoren van Perspekt voeren de audits uit op basis van het kwaliteitsmodel PREZO: een afkorting van PREstaties in de ZOrg. Dit kwaliteitsmodel toetst op welke wijze zorgorganisaties persoonsgerichte zorg verlenen en of ze continu een lerende organisatie zijn. Het gaat hierbij niet om protocollen en richtlijnen, maar of bewoners en klanten én hun mantelzorgers goede zorg- en dienstverlening ervaren. Voelen bewoners zich thuis? Voelen ze zich gehoord? Ervaren zij dat ze (met hulp) hun eigen keuzes kunnen maken? Middels een onafhankelijke audit door Perspekt kan het PREZO keurmerk worden behaald.
Tellus is trots
De zorg en dienstverlening van de thuiszorg van Tellus is in juni onderworpen aan een audit door Perspekt, van thuiszorg tot thuisbegeleiding. Alleen wanneer een organisatie op álle fronten goed scoort, komt deze in aanmerking voor het gouden PREZO-keurmerk. Perspekt concludeert dat het ‘goed leven’ op allerlei fronten aanwezig is bij de thuiszorg van Tellus. De zorg is persoonsgericht en belevingsgericht. Het sluit aan bij de leefwereld van onze cliënten.
Meer weten over de certificering van de thuiszorg van Tellus? Bekijk hieronder de video.