Tellus is Koploper in goede persoonsgerichte zorg en in het leveren van een aanbod in de wijk/thuis. Bij Tellus kun je je eigen leven (zoveel mogelijk) voortzetten, conform onze visie Leef je eigen leven.
Tellus is Koploper in goede persoonsgerichte zorg en in het leveren van een aanbod in de wijk/thuis. Bij Tellus kun je je eigen leven (zoveel mogelijk) voortzetten, conform onze visie Leef je eigen leven.
Als u een tegenvaller heeft met uw gezondheid, verandert er vaak veel in korte tijd. Het is daarom belangrijk dat u zo goed mogelijk kunt herstellen, zeker als u wat ouder bent.
Onze locaties bieden de huiskamer waar bewoners en omwonenden elkaar ontmoeten.
Home » Cliëntenportaal
Hieronder vindt u de handleiding en de meest gestelde vragen over het cliëntportaal. Indien u uw familielid of mantelzorger inzage wilt geven tot uw cliëntdossier, dan vult u (gezamenlijk) het toestemmingsformulier in. Deze kunt u als cliënt van onze locaties aanvragen bij de coördinator zorg of, voor thuiszorg en dagbestedings cliënten, bij de wijkverpleegkundige. Het verwerken van de toestemming duurt ongeveer 7 dagen. Uw familielid of mantelzorger kan dus niet direct het dossier inzien.
Heeft u vragen over het cliëntportaal? Of wilt u meer informatie? Bel op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur naar één van onze locaties De Lichtboei (tel. 0223 638 500) of De Groene Vecht (tel. 0223 685 920) . U kunt uw vraag ook mailen naar info@zorggroeptellus.nl.
Het cliëntportaal geeft u op een directe manier inzage in alle afspraken die met u zijn gemaakt en de rapportages van de zorgmedewerker
U kunt het portaal vanaf elke computer, laptop of tablet bereiken.
U kunt met uw eigen browser inloggen. Bijvoorbeeld met Google Chrome, Safari, Firefox of Microsoft Edge.
De handleiding staat op de website van Zorggroep Tellus.
Links vindt u de menubalk. Door te klikken op de woorden die hier staan, gaat u naar de betreffende pagina’s.
In de grijze balk boven in het scherm vindt u de mogelijkheid om de letters te vergroten door op de knop [A A A] te klikken en de mogelijkheid om een hoog contrast te selecteren. Dit zorgt ervoor dat kleuren verdwijnen, waardoor de knoppen beter zichtbaar worden voor mensen die moeite hebben met het onderscheiden van kleurverschillen. Wanneer u moeite heeft met het lezen van de tekst, kunt u via de luidspreker-knop de tekst laten voorlezen.
Wanneer u rechtsboven in het scherm op uw naam gaat staan met de muis, verschijnt een knop [Mijn account]. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld uw e-mailadres en wachtwoord bekijken en wijzigen.
U dient zich te registreren met het e-mailadres dat u heeft opgegeven op het toestemmingsformulier.
Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Het is daarbij mogelijk dat de email is aangekomen in uw “spam”-folder, gelieve deze te controleren. Wanneer deze hier ook niet terug te vinden is kunt u de email opnieuw versturen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord, en vervolgens te klikken op de knop [Geen mail ontvangen].
Wanneer u rechtsboven in het scherm op uw naam gaat staan met de muis, verschijnt een knop [Mijn account]. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld uw e-mailadres en wachtwoord bekijken en wijzigen.
Controleer of u de laatst ontvangen code heeft ingevoerd. Let hierbij op de datum. Mogelijk heeft u reeds meerdere codes ontvangen. Wanneer u ook met deze code niet kunt inloggen, kunt u klikken op de knop [Geen SMS ontvangen] waarna er een nieuwe code verstuurd wordt naar uw mobiele telefoon.
Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Controleer ook of u de juiste mobiele telefoon bij de hand heeft, met het mobiele nummer dat u gebruikt heeft om zich in het cliëntenportaal de registreren.
SMS-codes worden verstuurd voor uw veiligheid. U ontvangt een SMS bij elke wijziging van uw persoonsgegevens, dus ook bij een wijziging van het wachtwoord, minimaal elke drie maanden.
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u in het login-scherm klikken op [Wachtwoord vergeten]. Wanneer u dit doet, ontvangt u een e-mail met een link. Deze link, een blauwe tekst in de e-mail, kunt u openen door erop te klikken. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord kiezen.
Wanneer u hulp nodig heeft bij de registratie of het gebruik van het cliëntportaal dient u zich te wenden tot uw mantelzorgers, familie of kennissen.
Wanneer er binnen uw cliëntportaal problemen zijn, kunt u contact opnemen met de Digicoaches van Zorggroep Tellus. U kunt uw vraag mailen naar info@zorggroeptellus.nl. Wilt u liever persoonlijk een medewerker hierover spreken; dan kunt u bellen naar de receptie en vragen of er een digicoach aanwezig is.
Heeft u inhoudelijke vragen over de rapportages of afspraken zoals die in het cliëntenportaal staan, vraag dan bij een volgend bezoek toelichting van de verzorging op de afdeling. Mocht het nodig zijn, dan kunt u hen ook telefonisch bereiken. Bel bij voorkeur na 11.00 uur of maak een belafspraak.
Thuis in Den Helder
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en kom alles over Tellus te weten.